Упитан о опасностима утицаја радиклног ислама у општинама Прешево, Бујановац и Медвеђа, Бурхард је одговорио да је то "глобално питање" које се не може конкретно односити на југ Србије, нити на Србију у целини.
Упитан о опасностима утицаја радиклног ислама у општинама Прешево, Бујановац и Медвеђа, Бурхард је одговорио да је то "глобално питање" које се не може конкретно односити на југ Србије, нити на Србију у целини.
Међутим, без обзира на се то, политички и верски лидери имају веома важну улогу у превенцији радикализације младих, нагласио је Буркхард.
Он је указао да, с друге стране, "већ дуже време постоји очигледни тренд исељавања или миграције грађана са југа Србије, поготово ка земљама западне Европе".
"У том смислу, могу се идентификовати два фактора, један који их вуче и други који их гура ка емиграцији. Тај фактор који их вуче је сигурно атрактивност живота и рада у развијеним земљама, док је оно што их гура лоша економска ситуација у региону у којем живе", објаснио је Буркхард.
"Свакако да постоје велики економски проблеми", додао је он и истакао да је "Србија предузела економске реформе у циљу побољшања живота својих грађана".
"Али, код свих реформи постоји најпре цена коју морате платити да бисте дошли до награде за спроведене реформе", напоменуо је Буркард, који се "нада да ће минимизирати онај фактор који гура људе одавде и да ће привући људе да заправо остану где јесу".
Осврћући се на реформу медијског законодавства, Буркхард је подсетио да је Србија прошле године "усвојила читав сет фундаменталних закона из области медија", који подразумевају приватизацију и трансформацији свих медија у досадашњем власништву државе, поготово локалних и општинских власти.
"Постоји много медијских кућа које финансирају општине, али то од сада више неће бити могуће", напоменуо је Буркхард, говорећи о утицају нових закона на рад медија у мултетничким срединама.
Буркхард, ипак, сматра да, "уз мало дозе креативности", постоје могућности за финансирање таквих медија, кроз њихове пројектне активности, у нади да ће они остати вишејезични и мултиетнички.
Упитан о разговорима албанских политичких лидера са југа Србије и власти у Београду, на основу документа у седам тачака, који су прекинути 2013.године, Буркхард је истакао да је у међувремену било контаката и да су неки позитивни резултати остварени.
"Ми, наравно, без обзира на све то, подржавамо напоре да што пре и формално отпочну или се наставе ти разговори", нагласио је Бурхард и подсетио да ОЕБС већ 14 година ради на југу Србије посредством канцеларије у Бујановцу.
"Свакако да је изузетан напредак на југу Србије постигнут у ових 14 година", истакао је Буркхард и поменуо стварање мултиентничке полиције, изборе 2002. године, учешће албанских представника у изборима на нивоима у Србији, као и недавно по други пут формирање националних савета националних мањина.
"Без обзира на то, постоје и многобројни проблеми", оценио је Буркхард и напоменхо да документ у седам тачака "практично описује све проблеме са којима се албанска заједница сусреће на југу Србије".
Буркхард је, међутим, поручио да Национални савет албанске националне заједнице и већина која тренутно у њему постоји морају да се баве само питањима која су, по закону, у надлежности националних савета.
Извор: Актер и Координационо тело