Бујановац – Одељење Економског факултета у Бујановцу отворило је своја врата наставницима са севера и југа Србије који су у оквиру пројекта “Примена препорука за унапређење наставе српског као нематерњег језика у основним школама у Прешеву, Бујановцу и Медвеђи“, похађали четвородневну напредну обуку из овог предмета.
Бујановац – Одељење Економског факултета у Бујановцу отворило је своја врата наставницима са севера и југа Србије који су у оквиру пројекта “Примена препорука за унапређење наставе српског као нематерњег језика у основним школама у Прешеву, Бујановцу и Медвеђи“, похађали четвородневну напредну обуку из овог предмета.
Тако је двадесет четворо наставника из Суботице, Новог Сада, Прешева, Бујановца и Медвеђе имало прилику да размени искуства и разговарају о ситуацијама са којима се сусрећу у раду. Они су обучавани како да на најлакши начин уче ђаке, да их заинтересују за предмет и на занимљив начин предају српски као нематерњи језик.
Дамир Ишпановић, наставник српског као нематерњег језика у Основној школи „Сечењи Иштван“ из Суботице, задовољан је реализованом обуком.
“ Ако би било потребно једном речју описати семинар Примена препорука за унапређење наставе и учења српског као нематерњег језика у општинама Прешево, Бујановац и Медвеђа, изабрао бих реч корисно. У оквиру ове четвородневне обуке предавачи осим што су нам понудили нове методолошке приступе настави нашег предмета, показали су нам кроз конкретне радионице како би их требало применити у самој настави. Указујући нам на типичне грешке које се могу јавити у традиционалној настави, они су нам дочарали последице таквог организовања наставе, као и начине како да их препознамо и избегнемо. Поред тога, чини ми се да су на један врло једноставан, а опет ефектан начин упознали наставнике са изменама и новинама које следују, као и о њиховим добробитима“, истакао је Ишпановић.
Он је похвалио организаторе овог пројекта, који су се, како је рекао, понели веома домаћински и учинили да семинар буде изузетно корисно и пријатно искуство.
Напредна обука је била фокусирана на теме рашчлањивања језичког знања на четири вештине: слушање, читање, писање и говор. Искуства и мишљења једног од предавача на семинару, Никице Стрижак, су позитивна. Она је рекла да професорима који се налазе на високим позицијама много значи одлазак на терен и директан сусрет са реалним ситуацијама и проблемима.
Стрижак је истакла и да су наставници који су први ниво обуке похађали и завршили претходне године, дошли са новим запажањима.
„Наставници су дошли спремнији, са утисцима о сопственој настави. Они су у току претходне школске године промишљали о темама које смо прошли на обуци и примењивали их у свом раду“, рекла је Никица Стрижак.
„Одлично је што наставници из хомогених средина и наставници из хетерогених средина имају прилику да чују искуства других. Мислим да би требало наставити са оваквим обукама и укључити наставнике из других крајева Републике у којима има националних мањина, рецимо источне Србије“, закључила је Стрижак.
Извор : Координационо тело