Бујановац – Београд – Локални медији би требало да прате навике публике, али и да на њих утичу, као и да грађанима пруже увид у то шта се дешава непосредно око њих речено је на панелу “Локални медији, где смо сада и како даље?” одржаном у Нишу. Међу панелистима је био и Никола Лазић, уредник портала Бујановачке.
Бујановац – Београд – Локални медији би требало да прате навике публике, али и да на њих утичу, као и да грађанима пруже увид у то шта се дешава непосредно око њих речено је на панелу “Локални медији, где смо сада и како даље?” одржаном у Нишу. Међу панелистима је био и Никола Лазић, уредник портала Бујановачке.
Медијски радници кажу да људе занима зашто немају струју, воду или асфалт, зашто се излила канализација и зашто нема уличне расвете. Међутим, занима их и ко ће да их представља у Скупштини и шта раде локални моћници.
Све то локални медији треба да покрију, а да притом добију и задрже поверење грађана, који се често најпре обрате новинарима, па тек онда надлежним институцијама.
„Проникли смо у навике људи на локалу који неће да гледају дневнике да би нешто сазнали, како год да су политички опредељени, било да су Срби или Албанци“,рекао је уредник Бујановачких Никола Лазић.
Он додаје да на њиховом порталу људи могу прочитати теме које се тичу локалне политике, али изгубљених паса и мачака, као и тражења посла.
„Не бавимо се крупним темама. Трудимо се да грађани имају прозор у оно што се њима дешава. Треба људима објаснити да оно што виде можда није тако, а онима који не виде дати увид. Ако је данас у 12 сати пукла цев, ми имамо у 12:05 вест о томе, пратимо то и обавештавамо људе кад ће проблем да се реш“, објашњава Лазић.
Главна и одговорна уредница нишког Медиа и реформ центра, Тамара Милојевић, сматра да локални портали понекад треба да привуку читаоце “обичним” и баналним текстовима, како би ти исти читаоци дошли до озбиљнијих текстова на истом порталу.
Додаје да се навике публике стално мењају и да се новинари морају прилагођавати томе, али и покушавати да на њих утичу.
Панелисти су говорили и о томе како у локалним медијима задржати младе и искусне новинаре, односно како их спречити да оду у већи град или неку другу област. Причало се о финансирању медија, проблемима са којима се сусрећу локални медији,сарадњи локалних са другим медијима…
„Мислим да смо ту да радимо свој посао, а да неко треба да буде ту да нам то брани. Ако су сви задовољни ониме што радимо, то показује да не радимо добро. Кад знаш да неко чита и вреднује то што радиш, да неком то значи, не гледамо бројеве и читаност. Није важно колико људи шерује, већ колико људи верује“, закључио је уредник Бујановачких.
Извор: Бујановачке, Координационо тело