ОМБУДСМАН НА ЈУГУ СРБИЈЕ
Канцеларија републичког заштитника грађана за југ Србије ради пуном паром и већ остварује видљиве резултате. Канцеларија заштитника грађана за општине Прешево, Бујановац и Медвеђа отворена је 28. јуна 2010. године. У њој су запослена два службеника, Маја Златковић и Беким Ајдини.
ОМБУДСМАН НА ЈУГУ СРБИЈЕ
Канцеларија републичког заштитника грађана за југ Србије ради пуном паром и већ остварује видљиве резултате. Канцеларија заштитника грађана за општине Прешево, Бујановац и Медвеђа отворена је 28. јуна 2010. године. У њој су запослена два службеника, Маја Златковић и Беким Ајдини. Обоје су дипломирани правници који говоре српски, албански и енглески језик. У Бујановцу раде понедељком и уторком, у Прешеву средом и четвртком, a у Медвеђи петком. Канцеларија прима све притужбе грађана са овог подручја, у домену где се крше људска права и права мањина од стране државне управе или других органа.
У наведеном периоду канцеларија је имала укупно 41 странку. Примљено је 14 притужби и пет допуна притужби, дата су три упута за подношење притужби, обављено је девет консултација о статусу предмета, девет странака је упућено на надлежне органе, док је саветодавна правна помоћ пружена у 11 случајева.
Први месец рада највише је био посвећен промоцији канцеларије. Међутим, грађани још увек нису довољно упознати са њеним радом, тако да се доста времена издваја повећању њене видљивости у локалној средини. У ту сврху се користи пропагандни материјал, на пример брошуре, флајери и плакати.
Највећи број притужби грађана односи се на права из пензијског и инвалидског осигурања, радних односа, права на лична документа и на област правосуђа. На основу примљених притужби на подручју ове три општине, а нарочито у Бујановцу, закључено је да постоји изражен проблем добијања личних докумената привремено расељених лица са Косова и Метохије. Поднето је и неколико притужби на рад органа локалне самоуправе. Грађани указују на њихову арбитрарност приликом одлучивања о њиховим правима, као и на њихову могућу корупцију, за шта конкретни докази нису нуђени, али је описан начин на који запослени у органима локалне самоуправе поступају да би странкама наговестили да од ње очекују неку противуслугу за обављање посла који спада у њихов делокруг.
Велики је број странака обраћао се канцеларији заштитника грађана због тешке материјалне ситуације у којој се налазе. Указивали су на проблем незапослености, који је за сада највише изражен на подручју општине Медвеђа, као и на ниска социјална примања.
Главни проблеми грађана односе се на рад извршних одељења при судовима и судским јединицама, то јест на непоступање по извршним решењима.